Hospitalisatieverzekering Hospitalia Medium

  • Ereloonsupplementen tot 200% terugbetaald 
  • Extra servicepakket Hospitalia Assist
  • Revalidatie inbegrepen
  • Optie waarborg zware ziekten
  • Ook verzekerd in het buitenland
  • Aansluiten kan tot en met je 65e

 

Vanaf €6,94 /maand

 

Hospitalia Medium, je beschermlaag, voor, tijdens en na je ziekenhuisopname.

1 op 2 Vlaamse gezinnen had de laatste 2 jaar met een ziekenhuisopname te maken.

Wat als je kind, je partner of jij zelf in het ziekenhuis wordt opgenomen? De kosten kunnen behoorlijk oplopen. Ook voor en na de opname.

Met Hospitalia Medium heb je nooit zorgen om hoge ziekenhuiskosten. Natuurlijk krijg je zowel de opname als een uitgebreide periode voor- en nazorg vlot terugbetaald. Zo zijn jullie allemaal uitgebreid beschermd. En ben jij helemaal gerust.

Ontvang vrijblijvend advies over Hospitalia Medium

Wij bellen je zo spoedig mogelijk op. Niet meteen bereikbaar? Dan sturen we een mailtje.

* Verplicht in te vullen velden


 
vanaf €8,62 / per maand
Onze suggestie
vanaf €7,17 / per maand
vanaf €4,44 / per maand
Grensbedrag Geen grensbedrag Geen grensbedrag Tot 25.000 euro per jaar
Ereloonsupplement eenpersoonskamer Tot 300% (tot 100% bij dagopname) Tot 200% of 100% bij dagopname Tot 100%
Kamersupplement eenpersoonskamer €125 (€ 80 bij dagopname) €125 of € 80 bij dagopname €80
Kamersupplement dagopname €80 €80 €80
Voor- en nazorg 60 dagen voor, 180 dagen na 60 dagen voor, 180 dagen na 30 dagen voor, 90 dagen na
Ereloonsupplement dagopname Tot 100% Tot 100% Tot 100%
Hospitalia Assist Niet beschikbaar
Optie waarborg zware ziekten
Leeftijd bij aansluiting Instap tot en met 65 jaar Instap tot en met 65 jaar Instap ook na 65 jaar
 

Hospitalia Plus
De meest uitgebreide verzekering. Terugbetalingen tot 300% voor ereloon- en kamersupplementen. De rust van een kamer alleen, een extra servicepakket en extra voor- en nazorg.

Hospitalia Medium
De comfortverzekering bij een ziekenhuisopname. Rust en privacy in een kamer alleen, uitgebreide voor- en nazorg en extra servicepakket voor, tijdens en na je opname.

Hospitalia
De basisverzekering die je beschermt tegen hoge ziekenhuiskosten en toch betaalbaar is. Je bent tot 25.000 euro per jaar verzekerd voor een minimale bijdrage. Zonder leeftijdsbeperking.

 
vanaf €8,62 / per maand

Bereken je bijdrage

vanaf €7,17 / per maand

Bereken je bijdrage

vanaf €4,44 / per maand

Bereken je bijdrage

De meeste klanten kiezen voor Hospitalia Medium

  • Uitstekende prijs-kwaliteit
  • Ruime terugbetalingen
  • Comfort van een kamer alleen
  • Servicepakket Hospitalia Assist

Wat verzekert Hospitalia Medium?

De rust van een eenpersoonskamer

Bij een opname met overnachting kies je zonder financiële zorgen voor de rust en privacy van een kamer alleen.

Icon

Voor- en nazorg

Doktersconsultaties, geneesmiddelen, kinesietherapie... Soms heb je extra zorgen nodig voor en na een opname. Ook die krijg je terugbetaald.

Icon

Hospitalia Assist

Bijstand thuis voor, tijdens en na je opname of als je ernstig ziek bent. Je krijgt tot twee keer per jaar 1.000 euro voor hulp thuis.

Icon

De kosten van een opname

Met Hospitalia Medium ben je zonder jaarlijks grensbedrag verzekerd voor de meeste kosten van een opname in het ziekenhuis. Ook bij een opname in het buitenland.

Icon

Meer terugbetalingen

Je krijgt een terugbetaling voor de verblijfskosten van een opname. Maar ook terugbetalingen voor andere kosten die de wettelijke ziekteverzekering niet vergoedt. Denk aan rooming-in, ziekenvervoer en thuisbevalling.

Icon

Optie Waarborg zware ziekten

Optimaal beschermd zijn bij zware ziekte? Met de Waarborg zware ziekten krijg je elk jaar tot 7.000 euro extra terugbetaald voor je medische kosten buiten een ziekenhuisopname. Deze optie is al beschikbaar vanaf € 0,33 per maand.

Icon

Helemaal gerust

Dagopnames, dure ereloonsupplementen en hoge kosten bij zware ziekten: met Hospitalia Medium hebben wij aan alles gedacht. Voor, tijdens en zelfs na je ziekenhuisopname ben je optimaal beschermd tegen medische kosten.

Tijdens je ziekenhuisopname biedt de extra service Hospitalia Assist je extra ondersteuning: denk aan vervoer van en naar het ziekenhuis, hulp in het huishouden, huiswerkbegeleiding voor je kinderen of opvang voor je huisdier als jij naar het ziekenhuis moet. Reken in elk geval op een hospitalisatieverzekering die perfect bij jou past.

Al 753.801 klanten kiezen voor Hospitalia. Wil jij ook helemaal gerust zijn?

Vraag vrijblijvend advies

Praktische vragen en antwoorden

  • Toiletartikelen, cosmetica, voeding, wijnen, minerale waters, luxe-uitgaven. 
  • Verstrekkingen van esthetische aard. 
  • Tandimplantaten en tandprothesen en alle verstrekkingen die daarmee samenhangen. 
  • Verstrekkingen van het type ‘verjongingskuur’. 
  • Kosten die gepaard gaan met experimentele behandelingen en geneesmiddelen. 
  • Kosten die gepaard gaan met medische behandelingen die met opzet gebeuren in het buitenland en waarvoor de adviserend arts van de Verplichte Verzekering geen toestemming gegeven heeft. 
  • Kosten onderworpen aan de btw. 

Hier vind je een overzicht van verstrekkingen die Hospitalia niet verzekert. Wil je graag meer informatie? Vraag vrijblijvend advies.

Hoeveel je exact voor een hospitalisatieverzekering betaalt, hangt af van de formule, je leeftijd, het aantal personen in je gezin en de opties die je bij de verzekering neemt. De hospitalisatieverzekeringen via Helan zijn toegankelijk voor iedereen, dankzij de verschillende formules op maat van je noden. Op deze pagina vind je meer informatie over de prijs van de Hospitalia-formules.

Word klant  of   Vraag vrijblijvend advies

Elke verzekering heeft een wachttijd. Dat is de periode vanaf je aansluiting die je moet overbruggen voor je terugbetalingen kan krijgen. Bij Helan is de wachttijd beperkt tot 6 maanden. Een zwangerschap en bevalling is een uitzondering. Hier kan een wachttijd tot 9 maanden van toepassing zijn.

Maar nood breekt wet natuurlijk. Heb je dringende medische zorgen nodig na een ongeval? Dan schrappen we de wachttijd. En ook als je voor je aansluiting al een gelijkaardige polis had, vervalt de wachttijd.

Word klant  of   Vraag vrijblijvend advies

Aansluiten bij een van onze verzekeringen kan inderdaad alleen als je klant bent bij Helan ziekenfonds. Klant worden doe je snel en eenvoudig online. Bij je aanvraag regel je dan meteen de aansluiting van je verzekering. En goed om te weten: had je ervoor al een gelijkaardige verzekering? Dan wordt je wachttijd geschrapt.

Word klant  of   Vraag vrijblijvend advies

Elke hospitalisatieverzekering heeft een medische vragenlijst bij de aanvraag, ook de verzekeringen via Helan. Dat is een vragenlijst in het kader van je medische geschiedenis.

Voor bepaalde medische aandoeningen wordt na het invullen nog een medisch verslag opgevraagd. Dit verslag kan je verkrijgen bij je huisarts of behandelende arts, en bezorg je terug aan het ziekenfonds. Aan de hand hiervan wordt beslist of je voor deze bestaande medische aandoening een beperking toegewezen krijgt voor de verzekering. We raden je aan om deze lijst altijd naar waarheid in te vullen. Als blijkt dat de medische vragenlijst onjuistheden bevat of onvolledig is, zal een uitkering geweigerd worden.

Word klant  of   Vraag vrijblijvend advies

Vroeg je een verzekering aan bij je overstap naar Helan van een ander ziekenfonds? Dan mogen we je dossier, en dus ook je verzekering, pas opnemen op de eerste dag van elk kwartaal. Dus op 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober. Die termijnen zijn wettelijk bepaald. Deed je de aanvraag om klant te worden bijvoorbeeld op 6 februari? Dan heeft je vorige ziekenfonds de tijd tot 1 april om jouw dossier af te sluiten. Vanaf dan ben je aangesloten bij Helan en is ook je verzekering in orde.

Word klant  of   Vraag vrijblijvend advies

Enkele ziekenhuizen in Brussel en Wallonië en ook UZGent, Imelda Bonheiden en A.S.Z. Aalst hanteren heel hoge ereloonsupplementen, tot 300% of meer. In die regio's ben je betrouwbaarst verzekerd met Hospitalia Plus:

  • Ben je verzekerd bij Hospitalia Plus en verblijf je in een eenpersoonskamer in één van die ziekenhuizen, dan rekenen wij een franchise van 150 euro aan. Hospitalia Plus betaalt daarnaast wel de ereloonsupplementen tot 300% terug.
  • In een meerpersoonskamer in deze ziekenhuizen rekenen we nooit een franchise aan.
  • Voor een opname in een eenpersoonskamer in een ander ziekenhuis, buiten deze lijst, rekenen we nooit een franchise aan.
  • Heb je een opname gepland in een van deze ziekenhuizen? Contacteer ons zodat we je kunnen adviseren voor een optimale terugbetaling.

Je kan het bewijs van aansluiting meteen downloaden via Mijn Helan.

  • Selecteer de gezinsleden waarvoor je graag een attest wil downloaden. Enkel de gezinsleden die aangesloten zijn bij je hospitalisatieverzekering zijn aanvinkbaar. 
  • Klik op de knop downloaden en het bewijs van aansluiting wordt automatisch aangemaakt voor de gezinsleden die je aangeduid hebt.

Wist je dat ...

1 op de 2 Vlaamse gezinnen de laatste 2 jaar te maken kreeg met een ziekenhuisopname? Op zo'n moment ben je maar beter goed beschermd tegen hoge kosten. Want de wettelijke ziekteverzekering komt maar gedeeltelijk tussen in de kosten van een ziekenhuisopname.

Met Hospitalia hoef je je geen zorgen te maken om de ziekenhuisfactuur. En er is meer. Want je kan ook rekenen op terugbetalingen van voor- en nazorg, de bijstand van Hospitalia Assist en extra terugbetalingen als je zwaar ziek zou worden.

Vraag vrijblijvend advies

Wie zijn we?

Helan is een onafhankelijk ziekenfonds. Maar er is meer. Wij hebben een bredere kijk op jouw welzijn.

Daarom kan je als klant ook vertrouwen op alle andere diensten van onze welzijnsgroep: onze tand- en hospitalisatieverzekering, thuis- en kraamzorghuishoudhulpkinderopvangzorgmateriaal en vakantiekampen.

Samen zijn we er voor jou. Samen zijn we Helan, helemaal welzijn.

Wat is niet verzekerd met Hospitalia Medium? 

  • Toiletartikelen, cosmetica, voeding, wijnen, minerale waters, luxe-uitgaven. 
  • Verstrekkingen van esthetische aard. 
  • Tandimplantaten en tandprothesen en alle verstrekkingen die daarmee samenhangen. 
  • Verstrekkingen van het type ‘verjongingskuur’. 
  • Kosten die gepaard gaan met experimentele behandelingen en geneesmiddelen. 
  • Kosten die gepaard gaan met medische behandelingen die met opzet gebeuren in het buitenland en waarvoor de adviserend arts van de Verplichte Verzekering geen toestemming gegeven heeft. 
  • Kosten onderworpen aan de btw. 
Meer weten? Bekijk in detail wat wel en niet verzekerd is.

Wat zijn de voorwaarden?

Je kan tot en met je 65ste aansluiten bij Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Voor Hospitalia geldt geen leeftijdsbegrenzing. Je kan aansluiten op elke leeftijd.

Word klant  of   Vraag vrijblijvend advies

Als je aansluit bij een van de Hospitalia-formules, vul je een medische vragenlijst in. Op basis daarvan kan de medische adviseur beslissen om je aansluiting te aanvaarden met een beperking of uitsluiting voor terugbetalingen in verband met de aandoening. Word je opgenomen om een andere reden dan de aandoening vermeld in de medische vragenlijst, dan worden de kosten wel terugbetaald. 

Word klant  of   Vraag vrijblijvend advies

Je kan je verzekering op elk moment stopzetten met een opzegtermijn van minstens 1 maand. De termijn gaat in op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop je je verzekering hebt opgezegd. Een standaard opzegformulier vind je in Mijn Helan. Dit  kan je aangetekend per post versturen naar: Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk.  Je kan je brief ook afgeven in je Helan kantoor of opladen via ons contactformulier.

Denk goed na vooraleer je je verzekering wil stopzetten. Een ziekenhuisopname wordt steeds duurder, ook voor en na een opname lopen de kosten hoog op. Dankzij onze hospitalisatieverzekering kan je op beide oren slapen als je opgenomen wordt en vermijd je financiële zorgen na een (onverwachte) ziekenhuisopname. Maak een afspraak met een adviseur als je vragen hebt over je verzekering of de bijdragen.

Ja. De hospitalisatieverzekeringen via Helan bieden bescherming aan je hele gezin. Als gezinsverzekering is het verplicht om iedereen in je gezin mee aan te sluiten, tenzij iemand al een gelijkaardige verzekering heeft. 

Word klant  of   Vraag vrijblijvend advies

“Na 6 dagopnames voor longontstekingen en buisjes in de oren liep de ziekenhuisrekening voor mijn dochter Charlotte serieus op. Maar dankzij Hospitalia heb ik mij daar geen minuut zorgen over gemaakt. We kregen 750 euro terug voor de ziekenhuiskosten, maar ook afspraken bij specialisten, kine en labo-onderzoeken voor en na de opname kregen we vlot en snel terugbetaald.”

Sarah

“Toen de ziekenhuisfactuur binnenkwam, was het toch even schrikken. Erg, hoe snel die kosten oplopen! Maar de terugbetaling via de hospitalisatieverzekering gebeurde heel snel: een hele opluchting.”

Sigrid

“Ik heb bewust gekozen om goed verzekerd te zijn voor hoge erelonen en voor een eenpersoonskamer in het ziekenhuis. Omdat ik al jong aangesloten ben, kon dat bij de Hospitalia-verzekeringen voor een heel betaalbare prijs.”

Evi

“We wisten dat we met Hospitalia Medium goed verzekerd waren: eenpersoonskamer, onderzoeken, medicatie, en nazorg. Gelukkig, want de kosten lopen snel op. Alleen al het supplement voor de eenpersoonskamer was 900 euro.”

Zowie

Meer klanten over Hospitalia Medium

Sarah
Sigrid
Evi
Zowie

Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.