Wat is Hospitalia Assist?
Hospitalia Assist is een extra bijstand, inbegrepen in je Hospitalia Medium of Hospitalia Plus verzekering. Ziekenhuisopnames worden steeds korter. Met Hospitalia Assist herstel je thuis in alle rust en comfort.
Hulp in je huishouden, vervoer, een oppas voor je kind. Wij voorzien de helpende handen die jij nodig hebt. En dat vóór, tijdens of na je ziekenhuisopname of als je zwaar ziek bent.
Hospitalia Assist is inbegrepen bij Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Je betaalt dus niets extra voor de diensten als je een van deze verzekeringen hebt.
Al verzekerd?
Praktische vragen en antwoorden over je terugbetaling en ziekenhuisopname.
Op welke diensten kan ik rekenen?
Hulp in huis en oppas
Per ziekenhuisopname of per toekenning van een zware ziekte heb je recht op 5 interventies voor hulp in huis of een oppas.
Transport en vervoer
Per ziekenhuisopname of toekenning van de waarborg zware ziekten krijg je tot 250 euro voor vervoer, met een maximum van 125 euro per rit.
Hoe vraag ik Hospitalia Assist aan?
Reken op Hospitalia Assist voor, tijdens, en tot 180 dagen na een opname in het ziekenhuis, of gedurende de periode dat een waarborg zware ziekten werd toegekend.
Vraag Hospitalia Assist aan via het nummer 02 560 47 86.
Lees de algemene voorwaarden van Hospitalia Medium of Hospitalia Plus voor meer informatie.
Praktische vragen en antwoorden
Je kan Hospitalia Assist inschakelen bij een dagopname, meerdaagse opname, thuisbevalling of zware ziekte. Dit op voorwaarde dat de gebeurtenis gedekt wordt door de hospitalisatieverzekeringen Hospitalia Medium of Hospitalia Plus.
Bij een bevalling in het ziekenhuis kan Hospitalia Assist alleen bij uitzonderlijke situaties worden aangevraagd.
De bijstand van Hospitalia Assist is alleen geldig in België. Ook bij een door je hospitalisatieverzekering terugbetaalde opname in het buitenland, kan je bij je terugkeer in België geen beroep doe op Hospitalia Assist.
Neem hiervoor contact op met Hospitalia Assist op het nummer 02 560 47 86. Let wel op dat je dit zeker doet ten laatste 30 dagen na je opname in het ziekenhuis. Zo verlies je je recht op bijstand niet. Als je een zware ziekte hebt, geldt deze termijn natuurlijk niet. Je kan Hospitalia Assist inschakelen gedurende de hele periode van toekenning zware ziekte door de medisch adviseur.
Nee. Hospitalia Assist is de bijstand van de hospitalisatieverzekeringen Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Bij de basisverzekering Hospitalia is geen assistentie inbegrepen.
Helemaal niet. Hospitalia Assist zit mee inbegrepen bij de hospitalisatieverzekeringen Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Je betaalt dus geen extra bijdrage voor de bijstand.
Wat zijn de voorwaarden?
Hospitalia Assist is de bijstand van de hospitalisatieverzekeringen Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Voor deze verzekeringen geldt een leeftijdsbegrenzing, je kan aansluiten tot en met 65 jaar. Vanaf je 66ste kan je wel nog aansluiten bij Hospitalia, de betaalbare basisverzekering met uitstekende bescherming bij een opname. Bij de basisverzekering Hospitalia is geen assistentie inbegrepen.
Jazeker. Hospitalia Assist is de bijstand van de gezinsverzekeringen Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Deze hospitalisatieverzekeringen beschermen je hele gezin voor een opname in het ziekenhuis en bieden bijstand aan al je gezinsleden. Je kind, je partner en jijzelf. Jullie kunnen allemaal rekenen op Hospitalia Assist.
Hospitalia Assist is de bijstand van Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Voor deze hospitalisatieverzekeringen geldt een wachtijd van zes maanden. Je kan Hospitalia Assist dus pas vanaf de zesde maand na je aansluiting inschakelen.
En er is meer
Met Hospitalia Assist kan je rekenen op extra hulp bij een ziekenhuisopname. Maar ook als je ernstig ziek bent. Heb je de optie 'Waarborg zware ziekten' aan je hospitalisatieverzekering toegevoegd?
Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.