Nieuw aanmeldscherm voor Mijn Helan
Niet schrikken. Het aanmeldscherm van Mijn Helan zal er binnenkort een beetje anders uitzien. We maken je graag wegwijs in onze nieuwe lay-out.
Wat is er nieuw?
- Vanaf 13 november 2024 is er één inlogscherm die er hetzelfde uitziet. Zowel Mijn Helan online via desktop als de Mijn Helan app via je smartphone.
- Je geeft eerst je gebruikersnaam in, vervolgens je wachtwoord
- Inloggen kan vanaf dan ook met je vingerafdruk, gezichtsherkenning of een pincode via passkey
Waarom hebben we dit veranderd?
We maken het jou graag gemakkelijk. Je kan, naast het aanmelden met je wachtwoord, ook met je vingerafdruk, gezichtsherkenning of een pincode aanmelden bij Mijn Helan. Ben je aangemeld op de app? Dan kan je vanaf nu ook zaken regelen die enkel via Mijn Helan online kunnen zonder je opnieuw te moeten aanmelden.
Hoe hou je jouw account veilig?
Gebruik je een toestel dat niet van jou is om je aan te melden? Activeer dan uit veiligheid geen vingerafdruk, gezichtherkenning of pincode om je aan te melden met een passkey. Bekijk meer tips voor veilig surfen op Safeonweb.
Veelgestelde vragen
Kan ik ook aanmelden met mijn wachtwoord?
Jazeker! Klik op “Direct naar Mijn Helan”. We zullen je op dit toestel niet meer vragen om aan te melden met gezichtsherkenning of je vingerafdruk. Als het niet lukt om aan te melden met een passkey kan je steeds je wachtwoord te gebruiken.
Wat is een passkey?
Een passkey (ook toegangssleutel of wachtwoordsleutel) is een digitale sleutel die je gebruikt om veilig in te loggen zonder wachtwoorden. Hiermee kun je veilig inloggen via biometrische gegevens (zoals gezichtsherkenning of vingerafdruk) of een pincode. Dit maakt inloggen sneller en veiliger, omdat alleen jouw apparaat de sleutel heeft. Meer informatie over hoe je een passkey gebruikt voor Mijn Helan vind je op deze pagina.
Ik krijg een foutmelding, waaraan kan dit liggen?
Om je aan te melden met gezichtsherkenning of je vingerafdruk moet je een passkey instellen op jouw toestel. Volg daarvoor de instructies op je toestel. Meer informatie over hoe je een passkey gebruikt voor Mijn Helan vind je op deze pagina. Lukt het niet om aan te melden met een passkey? Het is mogelijk dat jouw toestel dit niet ondersteund. Geen zorgen, je kan nog steeds gewoon met je wachtwoord aanmelden.
Heeft Helan toegang tot mijn biometrische gegevens?
Om je aan te melden heeft Helan geen toegang nodig tot je gezicht of vingerafdruk. De controle gebeurt op jouw toestel zelf.
Deel dit artikel