Zo handig kan je ziekenfonds zijn
Hou je van vlot en snel, dan is de Mijn Helan app een aanwinst voor jou. Je bekijkt er je post van Helan Ziekenfonds, vraagt voordelen aan of volgt je uitkeringen op.
- Je online ziekenfonds Mijn Helan altijd bij de hand.
- Bestel of download kleefbriefjes.
- Bekijk je terugbetalingen en uitkeringen.
- Je Europese ziekteverzekeringskaart digitaal op zak.
- Krijg een melding bij elke terugbetaling.
- Volg je extra verzekeringen op.
- Lees snel je post via je Inbox.
- Kies welk voordeel en voor wie.
- Maak een foto van je terugbetalingsformulier.
- Vraag je terugbetaling rechtstreeks via de app.
- Krijg een seintje als alles in orde is.
- Zoek een Helan-dienst in de buurt.
- Stel ons je vraag.
- Maak een afspraak voor een videogesprek.
- Alle noodnummers op een rijtje.
Goed om te weten
Via de Mijn Helan app kan je alleen terugbetalingen van Helan-voordelen aanvragen. Doktersbriefjes bezorg je ons nog altijd via de klassieke weg: drop ze, met een kleefzegel erop, in een Helan-brievenbus in je buurt.
Werkt je arts met het digitale e-attest, dan hoef je niks te doen. We krijgen je briefje dan rechtstreeks doorgestuurd.
Zo vraag je een voordeel aan:
- Ga naar Mijn Helan via de app en kies 'voordeel aanvragen'.
- Kies je voordeel, en duid aan voor welk gezinslid.
- Vul de gegevens in en neem een foto van je document.
- Controleer je gegevens en dien je aanvraag in via de app.
- Als je terugbetaling verwerkt is, kan je ze bekijken in de app.
Praktische vragen en antwoorden
Als je de melding krijgt dat je account nog niet geactiveerd is, kan de mail met de registratielink in je spam-folder zitten. Check je mailbox en klik op de link in de mail om je registratie te voltooien.
Heb je een ander probleem met aanmelden? Noteer de foutmelding op je scherm en contacteer onze klantendienst via T. 02 218 22 22.
Krijg je melding dat je al geregistreerd bent? Meestal ligt het probleem bij je inloggegevens. Vraag je gebruikersnaam op en stel eventueel een nieuw wachtwoord in:
- Ga naar de loginpagina van Mijn Helan.
- Klik op de link 'Gebruikersnaam vergeten'.
- Je ontvangt een mail met je gebruikersnaam.
- Log in met je gebruikersnaam.
Klik daarna eventueel op de link 'Wachtwoord vergeten' en stel een nieuw wachtwoord in.
Nog problemen met aanmelden? Contacteer onze klantendienst via T. 02 218 22 22. Wij helpen jou graag verder.
Ja. Mijn Helan is uitsluitend beschikbaar voor klanten van Helan Ziekenfonds.
Ben je geen klant bij het ziekenfonds, maar wel bij Helan Huishoudhulp? Dan is er de Huishoudhulp app, waarmee je de planning voor je hulp in huis vlot kan regelen en opvolgen.
Zeker en vast. Jouw online ziekenfonds werkt perfect op macOS. Voor een optimale gebruikservaring raden we je aan om de meest recente versie van Safari te installeren.
Klik rechts onderaan op 'meer' en ga daarna naar 'instellingen'. Hier kan je bij voorkeuren je online account van Mijn Helan deactiveren.
Hou er wel rekening mee dat je vanaf dan alle communicatie op papier zal ontvangen en geen melding meer zal krijgen bij het betalen van tussenkomst of vervangingsinkomen.