Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
Als je een factuur vergeet te betalen, sturen we jou een herinnering via sms of e-mail.Hoe weet je of je de betaalherinnering kan vertrouwen? Enkele praktische tips.
Via de Bancontact-link kom je terecht op de webpagina ‘tx.pay-nxt.com’ met een kader ‘Transactie details’ en een kader ‘Bancontact’.
Bij de 'Transactie details' vind je Helan als naam van de leverancier, en de gestructureerde mededeling van de oorspronkelijke factuur. Je kan de QR-code scannen met je bank-app (of met de app van Payconiq/Bancontact) of je kaartgegevens intikken en daarna de betaalinstructies volgen. Onderaan dit scherm staan de naam en het logo van Unifiedpost Payments.
Maak het jezelf gemakkelijk en kies voor een domiciliëring.
Dankzij de domiciliëring gebeurt de betaling automatisch. Zo vermijd je herinneringen en kosten voor laattijdig betalen.
Heb je het vermoeden dat er iets niet klopt? Contacteer ons eerst alvorens te betalen.
Bij langdurige niet-betaling van een factuur sturen we een aangetekende brief per post of een aangetekende e-mail via Digiconnect.
Heb je later betaald dan de vervaldatum? Dan heeft jouw betaling ons bericht mogelijk gekruist en ontvang je een betalingsherinnering. In dat geval mag je de betalingsherinnering gewoon negeren.
Als je de betaling uitvoerde meer dan een week vóór de datum van de rappel, controleer dan best nog eens alles:
Klopt alles? Bezorg ons dan een betaalbewijs via ons contactformulier zodat wij jouw betaling kunnen traceren.
Het kan gebeuren dat een gsm-nummer van eigenaar is veranderd, of dat we ooit een gsm-nummer doorkregen voor het dossier van ouders, een partner of een kind.
Bezorg ons in dit geval het gsm-nummer en het klantnummer dat in de SMS werd vermeld via ons contactformulier. Zo kunnen we je dossier aanpassen.
Heb je een factuur nog niet betaald, dan ontvang je van ons eerst een SMS en later een e-mail om je hieraan te herinneren. (Enkel als we over jouw mobiel telefoonnummer en/of e-mailadres beschikken.)
Aan de hand van deze gegevens kun je nagaan of de sms of e-mail betrouwbaar is:
Kloppen deze gegevens niet, dan raden we je aan om niets te betalen.
Heb je de domiciliëring net aangevraagd?
Dan werd de sms of e-mail verstuurd net vóór we jouw domiciliëring hebben geregistreerd. In dit geval hoef je niet te betalen. Zodra je domiciliëringsopdracht is ingeboekt, ontvang je van ons een overzicht met de eerder gefactureerde sommen.
Heb je de domiciliëring al een tijd geleden aangevraagd?
Kijk even na of jouw domiciliëring wel degelijk werd geregistreerd. Als je hiervan geen bevestiging hebt gekregen, breng ons dan hiervan op de hoogte via ons contactformulier. Onze medewerkers kijken het graag na voor jou.