Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
Vaak gaan er aan een ziekenhuisopname heel wat medische kosten vooraf. Ook bij de revalidatie achteraf kunnen de kosten oplopen. Gelukkig worden deze kosten mogelijks gedekt door je hospitalisatieverzekering. Ontdek hieronder wat voor- en nazorgen zijn en wanneer deze vergoed worden door je hospitalisatieverzekering.
Soms heb je extra zorgen nodig voor en na een ziekenhuisopname. Medische kosten verbonden aan je ziekenhuisopname worden voor een bepaalde periode terugbetaald.
Voor- en nazorgen omvatten:
Wat valt hier niet onder?
Verstrekkingen van voor en na de opname kunnen enkel terugbetaald worden nadat je de ziekenhuisfactuur aan ons bezorgd hebt én zelf betaald hebt. De terugbetaling kan geweigerd worden als de kosten niet gedekt worden door je hospitalisatieverzekering. Lees op deze pagina hoe je een terugbetaling kan aanvragen.
Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.