Je browser is niet ondersteund door onze website, gelieve een upgrade te doen van de huidige versie van je browser.
Als ziekenfonds ondersteunen wij jou niet enkel in de reguliere zorg, maar ook bij onverwachte medische omstandigheden zoals een spoedopname. Een spoedopname kan stresserend zijn, daarom bundelen we hier alle nodige informatie die jij nodig hebt.
Wanneer je aankomt op de spoedafdeling van het dichtstbijzijnde ziekenhuis, dien je je aan te melden. Licht je klachten steeds zo volledig mogelijk toe, zo kunnen de medewerkers van de spoeddienst jou zo goed mogelijk verder helpen. Vermeld ook allergieën of een zwangerschap.
Is de situatie dringend? Dan wordt de administratie later geregeld door een medewerker van de spoeddienst.
Wat zijn de voordelen van een hospitalisatieverzekering? Ontdek een antwoord op al je vragen in ons gratis e-book.
Hoe je opname op spoed verloopt, hangt volledig af van situatie tot situatie. Bij een minder urgent probleem, neem je opnieuw plaats in de wachtzaal en word je opgehaald om de onderzoeken en eventuele behandeling te starten. Bij een urgent probleem start de behandeling onmiddellijk.
Afhankelijk van jouw medische toestand en de nodige behandelingen, zijn er verschillende mogelijkheden na de spoedopname:
Of je spoedopname terugbetaald wordt, hangt af van jouw specifieke situatie.
Zal je voor een langere periode niet kunnen gaan werken? Breng dan niet enkel je werkgever, maar ook je ziekenfonds hiervan op de hoogte. Je start een dossier arbeidsongeschiktheid op en het ziekenfonds betaalt, indien nodig, jouw ziekteuitkering.
Lig niet wakker van hoge ziekenhuisfacturen. Onze hospitalisatieverzekeringen zorgen dat je goed beschermd bent. Kies de verzekering die bij je past uit onze 3 formules.