Betaalherinnering
Als je een factuur vergeet te betalen, sturen we jou een herinnering via sms of e-mail.Hoe weet je of je de betaalherinnering kan vertrouwen? Enkele praktische tips.
Zo vertrouw je de SMS
- Wij verzenden enkel sms’jes vanuit het nummer 8451.
- In deze sms vermelden we de datum van de factuur, het openstaande saldo, ons rekeningnummer BE71 4487 6464 8169 en de gestructureerde mededeling van de onbetaalde factuur.
- De sms eindigt steeds met jouw klantennummer, dat ook op je witte kleefzegels vermeld is.
- In sommige gevallen versturen we een kortere SMS met een link om te betalen op het platform van tx.pay-nxt.com.
Zo vertrouw je de e-mail
- De e-mail wordt verstuurd vanuit noreply@helan.be.
- In de e-mail vermelden we het openstaande saldo, de betaaltermijn, ons rekeningnummer BE71 4487 6464 8169 met begunstigde Helan Onafhankelijk ziekenfonds en de gestructureerde mededeling.
- Onderaan de e-mail staat jouw klantennummer.
- Door te klikken op de Bancontact-link kan je meteen betalen.
Zo vertrouw je de Bancontact-link
Via de Bancontact-link kom je terecht op de webpagina ‘tx.pay-nxt.com’ met een kader ‘Transactie details’ en een kader ‘Bancontact’.
Bij de 'Transactie details' vind je Helan als naam van de leverancier, en de gestructureerde mededeling van de oorspronkelijke factuur. Je kan de QR-code scannen met je bank-app (of met de app van Payconiq/Bancontact) of je kaartgegevens intikken en daarna de betaalinstructies volgen. Onderaan dit scherm staan de naam en het logo van Unifiedpost Payments.
Maak het jezelf gemakkelijk en kies voor een domiciliëring.
Dankzij de domiciliëring gebeurt de betaling automatisch. Zo vermijd je herinneringen en kosten voor laattijdig betalen.
Goed om te weten
Heb je het vermoeden dat er iets niet klopt? Contacteer ons eerst alvorens te betalen.
Wat als je lange tijd niet betaalt?
Bij langdurige niet-betaling van een factuur sturen we een aangetekende brief per post of een aangetekende e-mail via Digiconnect.
Praktische vragen en antwoorden
Heb je later betaald dan de vervaldatum? Dan heeft jouw betaling ons bericht mogelijk gekruist en ontvang je een betalingsherinnering. In dat geval mag je de betalingsherinnering gewoon negeren.
Als je de betaling uitvoerde meer dan een week vóór de datum van de rappel, controleer dan best nog eens alles:
- Heb je het juiste bedrag betaald?
- Gebruikte je de correcte gestructureerde mededeling?
- Betaalde je op het juiste bankrekeningnummer?
Klopt alles? Bezorg ons dan een betaalbewijs via ons contactformulier zodat wij jouw betaling kunnen traceren.
Het kan gebeuren dat een gsm-nummer van eigenaar is veranderd, of dat we ooit een gsm-nummer doorkregen voor het dossier van ouders, een partner of een kind.
Bezorg ons in dit geval het gsm-nummer en het klantnummer dat in de SMS werd vermeld via ons contactformulier. Zo kunnen we je dossier aanpassen.
Heb je een factuur nog niet betaald, dan ontvang je van ons eerst een SMS en later een e-mail om je hieraan te herinneren. (Enkel als we over jouw mobiel telefoonnummer en/of e-mailadres beschikken.)
Aan de hand van deze gegevens kun je nagaan of de sms of e-mail betrouwbaar is:
- het bankrekeningnummer BE71 4487 6464 8169 op naam van Helan ziekenfonds
- jouw persoonlijke klantnummer, dat je ook terugvindt op je kleefzegels
Kloppen deze gegevens niet, dan raden we je aan om niets te betalen.
Heb je de domiciliëring net aangevraagd?
Dan werd de sms of e-mail verstuurd net vóór we jouw domiciliëring hebben geregistreerd. In dit geval hoef je niet te betalen. Zodra je domiciliëringsopdracht is ingeboekt, ontvang je van ons een overzicht met de eerder gefactureerde sommen.
Heb je de domiciliëring al een tijd geleden aangevraagd?
Kijk even na of jouw domiciliëring wel degelijk werd geregistreerd. Als je hiervan geen bevestiging hebt gekregen, breng ons dan hiervan op de hoogte via ons contactformulier. Onze medewerkers kijken het graag na voor jou.