vanaf
€8,62
/
per maand
|
Onze suggestie
vanaf
€7,17
/
per maand
|
vanaf
€4,44
/
per maand
|
|
---|---|---|---|
Grensbedrag | Geen grensbedrag | Geen grensbedrag | Tot 25.000 euro per jaar |
Kamersupplement eenpersoonskamer | €125 (€ 80 bij dagopname) | €125 of € 80 bij dagopname | €80 |
Ereloonsupplement eenpersoonskamer | Tot 300% (tot 100% bij dagopname) | Tot 200% of 100% bij dagopname | Tot 100% |
Leeftijd bij aansluiting | Instap tot en met 65 jaar | Instap tot en met 65 jaar | Instap ook na 65 jaar |
Voor- en nazorg | 60 dagen voor, 180 dagen na | 60 dagen voor, 180 dagen na | 30 dagen voor, 90 dagen na |
Hospitalia Assist | Niet beschikbaar | ||
Optie waarborg zware ziekten | |||
Hospitalia Plus |
Hospitalia Medium |
Hospitalia |
|
vanaf
€8,62
/
per maand
|
vanaf
€7,17
/
per maand
|
vanaf
€4,44
/
per maand
|
De meeste klanten kiezen voor Hospitalia Medium
Hospitalia Continuïteit wachtpolis
Nu al extra terugbetalingen
Levenslang betaalbaar verzekerd
Sluit nu aan en betaal later tot 40% minder
Praktische vragen en antwoorden
Om aan te sluiten bij Hospitalia, moet je ook klant zijn bij Helan Ziekenfonds. Wil je veranderen van ziekenfonds, dan kan dat heel eenvoudig online. Liever persoonlijk advies? Maak een afspraak. We helpen je graag.
Helemaal niet. Overstappen kan snel en eenvoudig online, ook met een verzekering erbij. Jij vult een paar vragen in, en wij doen de rest. Liever persoonlijk advies? Maak een afspraak. We helpen je graag.
Elke verzekering heeft een wachttijd. Dat is de periode vanaf je aansluiting die je moet overbruggen voor je terugbetalingen kan krijgen. Bij Helan is de wachttijd beperkt tot 6 maanden. Een zwangerschap en bevalling is een uitzondering. Hier kan een wachttijd tot 9 maanden van toepassing zijn.
Maar nood breekt wet natuurlijk. Heb je dringende medische zorgen nodig na een ongeval? Dan schrappen we de wachttijd. En ook als je voor je aansluiting al een gelijkaardige polis had, vervalt de wachttijd.
Elke hospitalisatieverzekering heeft een medische vragenlijst bij de aanvraag, ook de verzekeringen via Helan. Dat is een vragenlijst in het kader van je medische geschiedenis.
Voor bepaalde medische aandoeningen wordt na het invullen nog een medisch verslag opgevraagd. Dit verslag kan je verkrijgen bij je huisarts of behandelende arts, en bezorg je terug aan het ziekenfonds. Aan de hand hiervan wordt beslist of je voor deze bestaande medische aandoening een beperking toegewezen krijgt voor de verzekering. We raden je aan om deze lijst altijd naar waarheid in te vullen. Als blijkt dat de medische vragenlijst onjuistheden bevat of onvolledig is, zal een uitkering geweigerd worden.
Enkele ziekenhuizen in Brussel en Wallonië en ook UZGent, Imelda Bonheiden en A.S.Z. Aalst hanteren heel hoge ereloonsupplementen, tot 300% of meer. In die regio's ben je betrouwbaarst verzekerd met Hospitalia Plus:
- Ben je verzekerd bij Hospitalia Plus en verblijf je in een eenpersoonskamer in één van die ziekenhuizen, dan rekenen wij een franchise van 150 euro aan. Hospitalia Plus betaalt daarnaast wel de ereloonsupplementen tot 300% terug.
- In een meerpersoonskamer in deze ziekenhuizen rekenen we nooit een franchise aan.
- Voor een opname in een eenpersoonskamer in een ander ziekenhuis, buiten deze lijst, rekenen we nooit een franchise aan.
- Heb je een opname gepland in een van deze ziekenhuizen? Contacteer ons zodat we je kunnen adviseren voor een optimale terugbetaling.
Van hulp in je huishouden tot medisch vervoer en een oppas voor je kind. Hospitalia Assist levert de helpende handen die jij nodig hebt. En dat vóór, tijdens of na je ziekenhuisopname of als je zwaar ziek bent.
- Opvang voor katten en honden.
- Oppas voor minderjarige kinderen.
- Pedagogische ondersteuning voor minderjarige kinderen.
- Thuishulp voor poetsen, strijken en maaltijden, buiten een eventueel contract met Helan Poets- en Strijkhulp.
- Ziekenoppas voor alleenstaanden tijdens de eerste nacht na opname.
- Vervoer van derden, bijvoorbeeld kleinkinderen die naar school moeten
- Vervoer van je hond of kat
- Leveringen van geneesmiddelen of maaltijden aan huis
- Niet-dringend medisch vervoer, al dan niet met een taxi
- Psychologische bijstand
- Onbeperkt telefonische assistentie voor je administratie
Met de Waarborg zware ziekten ben je optimaal beschermd voor de behandelingskosten van 33 erkende zwarte ziekten:
Kanker, leukemie, Ziekte van Parkinson, Ziekte van Hodgkin, Ziekte van Alzheimer, aids, tuberculose, multiple sclerose, amyotrofische laterale sclerose, cerebrospinale meningitis, poliomyelitis, progressieve spierdystrofie, encephalitis, tetanus, mucoviscidose, ziekte van Crohn, Brucellose, levercirrose ingevolge hepatitis, sclerodermie met aantasting van de organen, diabetes type I, rectocolitis ulcerosa, ziekte van Pompe, malaria, Typhus exanthematicus, Typhoïde en paratyphoïide aandoeningen, Difterie, Cholera, miltvuur, ziekte van Creutzfeldt-Jacob, ziekte van Huntington, dementie, nierinsufficiëntie (waardoor men niet zonder dialyse kan) en lorgaantransplantatie (m.u.v. hoornvlies- en huidtransplantatie)
Heb je nog praktische vragen over onze hospitalisatieverzekeringen? We verzamelden de meest gestelde vragen en antwoorden op deze pagina
Hospitalia, je beschermlaag, voor, tijdens en na je ziekenhuisopname
Van een hospitalisatieverzekering wil je natuurlijk dat die dekt wat voor jou belangrijk is. Met Hospitalia kan dat. Er is altijd een formule op maat van je leven. Of op maat van je gezin. Altijd met een ideale prijs-kwaliteitsverhouding.
Helan Ziekenfonds biedt drie verschillende dekkingen aan: Hospitalia, Hospitalia Medium en Hospitalia Plus. Vergelijk de hospitalisatieverzekeringen en kies de dekking die het best bij jou en je gezin past.
Meer over hospitalisatieverzekering
Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.