Helan vakantieverblijven
Stopzetting verhuur vakantieverblijven vanaf 2025
Vanaf 2025 verhuurt Helan geen vakantieverblijven meer aan zee
We hopen dat je de afgelopen jaren volop genoten hebt van jouw vakantie in de Helan Vakantieverblijven in Sint-Idesbald of De Haan. Na een grondige evaluatie hebben we besloten om vanaf 2025 geen vakantieverblijven meer te verhuren.
Wil je nog een vakantie boeken? Dat kan tot en met 15 december 2024.
Daarna worden de appartementen in De Haan verkocht via Immo Delbecque. In Sint-Idesbald zullen de verblijven beschikbaar blijven voor jaarverhuur via Immo West (tel.058 53 37 72).
We willen jou langs deze weg bedanken voor het jarenlange vertrouwen.
Vakantieverblijf De Haan
Op 300m van het strand
Verwarmd zwembad, petanquebaan en speeltuintje
Voor 2 tot 8 personen
Vakantieverblijf Sint-Idesbald
Zicht op zee
Plopsaland en Plopsaqua om de hoek
Voor 2 tot 8 personen
Brochure en prijslijst
Op zoek naar de digitale brochure en prijzen om je helemaal te overtuigen? Je bekijkt ze hier.
Algemene voorwaarden
Op zoek naar de kleine lettertjes? Graag op de hoogte van de annuleringsvoorwaarden?
Je vindt ze hier.
Jouw praktische vragen beantwoord
Reserveer je vakantieverblijf eenvoudig online* of neem contact met ons op. Dit kan via 09 210 80 05 (elke werkdag bereikbaar van 9u tot 12u) of via vakantie@helan.be.
* Je hebt max. 1u de tijd om je betaling uit te voeren. Lukt dat niet dan wordt je reservatie onherroepelijk geannuleerd. Daarna kan je opnieuw reserveren als het gekozen appartement nog beschikbaar is.
Opgelet:
Als je het Ogone betaalscherm open laat staan en de betaling alsnog regelt na 1u wachttijd, dan zal de betaling verwerkt worden op het geannuleerde dossier. Deze wordt dan automatisch klaargezet voor terugbetaling. Boekte je opnieuw dan contacteer je ons zo snel mogelijk om de betaling te laten overzetten van het geannuleerde naar het nieuw geboekte dossier.
De korting is voorbehouden aan klanten van Helan Onafhankelijk ziekenfonds die in orde zijn met hun bijdragen. De korting kan alleen worden toegekend als je op het moment van je vakantie klant bent. Heb je recht op de korting, dan wordt die automatisch verrekend op je factuur. Heb je geen recht op de korting, dan wordt dit aangeduid als "prijs alle anderen" op de factuur.
De annuleringsvoorwaarden bezorgen we op aanvraag. Annulering moet je altijd schriftelijk doorgeven.
Voor annuleringen die buiten de voorwaarden vallen, rekenen we de volgende kosten aan:
- Kosten voor annulering tot 60 dagen vóór vertrek bedragen 25 euro.
- Kosten voor annulering tussen 59 en 30 dagen vóór vertrek bedragen 50% van de reissom.
- Kosten voor annulering tussen 29 en 15 dagen vóór vertrek bedragen 75% van de reissom.
- Kosten voor annulering minder dan 15 dagen vóór vertrek bedragen de totale reissom.
- Administratiekosten voor annulering bedragen € 25 per boeking en worden nooit terugbetaald.
Niet-betaling geldt niet als annulering.
Het voorschot bedraagt 10% van het totale bedrag.
Als je online reserveert*, betaal je het voorschot tijdens je reservatie. Als je telefonisch reserveert, moet het voorschot uiterlijk 2 weken na de boekingsdatum betaald zijn.
* Je hebt max. 1u de tijd om je betaling uit te voeren. Lukt dat niet dan wordt je reservatie onherroepelijk geannuleerd. Daarna kan je opnieuw reserveren als het gekozen appartement nog beschikbaar is.
Opgelet:
Als je het Ogone betaalscherm open laat staan en de betaling alsnog regelt na 1u wachttijd, dan zal de betaling verwerkt worden op het geannuleerde dossier. Deze wordt dan automatisch klaargezet voor terugbetaling. Boekte je opnieuw dan contacteer je ons zo snel mogelijk om de betaling te laten overzetten van het geannuleerde naar het nieuw geboekte dossier.
Je kan je betaling spreiden. Zorg ervoor dat het voorschot zeker binnen de 14 dagen na reservatie betaald is. Nadien kies je zelf een bedrag dat je wekelijks, maandelijks of anders overschrijft. Gebruik hiervoor het rekeningnummer op je betaaloverzicht met telkens dezelfde gestructureerde mededeling. Belangrijk: zorg ervoor dat het volledige bedrag 14 dagen voor de start van de vakantie overgeschreven is.
Er wordt geen betalingsbevestiging gestuurd.
De waarborg wordt ten laatste één maand na je terugkeer op je rekening teruggestort.
Ja, dat kan. Een huisdier is op sommige appartementen welkom maar niet gratis. Klik in de zoekfilter van de boekingsmodule huisdieren toegestaan aan. Koos je voor een vakantieverblijf met huisdieren, geef dan tijdens het boeken op het tabblad “producten” bij “kortingen en supplementen” aan hoeveel huisdieren je zal meenemen. Heb je vragen? Neem contact met ons via 09 210 80 05.
Als huurder kan je gebruik maken van het zwembad in gebouw Zeeaster. In geval van uitzonderlijke omstandigheden (technische mankementen, …) kan het zwembad gesloten zijn. De openingsuren en regels vind je terug op de praktische reisinformatie die je kort voor aankomst ontvangt. Helan Vakantieverblijven vzw is niet verantwoordelijk voor ongevallen.
Een brede kijk op jouw welzijn
Zo vermijd je musturberen op vakantie
Urenlange voorbereidingen voor de perfecte vakantie, van zoeken naar het perfecte huisje tot een strak schema met te bezoeken bezienswaardigheden. Herkenbaar? Dan heb jij misschien last van musturberen op vakantie.
7 tips voor een ontspannen vakantie
Je kijkt uit naar je vakantie, maar ontspannen lukt niet altijd meteen. Daarom geven we je tips voor totale ontspanning.