Praktische afspraken

Als je huishoudhulp voor het eerst langskomt

Welke materialen voorzie je? Welke taken mogen wel of niet? Alles wat je moet weten als je huishoudhulp voor het eerst langskomt.

Betalen met dienstencheques

Hoe bestel je dienstencheques? Hoe betaal je je huishoudhulp? Lees er alles over.

Huishoudhulp plannen en annuleren

Kan je zelf kiezen wanneer je huishoudhulp langskomt? Kan je extra hulp plannen? Kan je een poetsbeurt annuleren? Alles wat je moet weten over de planning van je huishoudhulp.

Klantenbijdrage

Je betaalt een klantenbijdrage. Lees hier wat deze juist inhoudt en hoe deze wordt gefactureerd.

Hoe communiceer ik met mijn huishoudhulp?

Ben je zelf thuis als je huishoudhulp bij je langskomt? Geef dan rechtstreeks feedback aan je huishoudhulp. Ben je niet thuis, gebruik dan de Poetswijzer. Tips voor een vlot gesprek, vind je hier.

Hoe kan mijn huishoudhulp veilig werken?

Je huishoudhulp werkt met de materialen en producten die jij in huis hebt. Enkele zijn verplicht bij bepaalde taken. Zo kan je huishoudhulp veilig werken. Overloop samen welke materialen en producten je hebt en bekijk of het nodig is om extra zaken aan te schaffen. Klik hier voor een volledig overzicht van veilige materialen en producten.

Welke taken mag je huishoudhulp uitvoeren?

Je huishoudhulp mag stofzuigen, dweilen, koken, naaien, strijken, stof afnemen en ramen wassen in het privégedeelte van je huis.  

Sommige taken mag je huishoudhulp niet doen. Omdat ze onveilig zijn, de gezondheid kunnen schaden of wettelijk verboden zijn. Daarmee vermijden we fysieke klachten voor onze huishoudhulpen en kan jij doorlopend op een paar extra handen rekenen.

Vind hier alle taken die wél en niet mogen uitgevoerd worden door je huishoudhulp. 

Wat bij extreem warme/koude temperaturen?

Een huishoudelijke taak buiten? Geen probleem voor je huishoudhulp. Tenzij het buiten erg koud of warm is, natuurlijk. Dan stel je deze beter even uit. Tips en tricks om te werken bij extreem warme of koude temperaturen lees je hier.

Hoe wordt mijn huishoudhulp opgeleid?

Natuurlijk zorgen we ervoor dat je huishoudhulp de nodige opleiding krijgt. Daardoor is het mogelijk dat er eens een poetscoach meekomt, om een training te geven op de werkvloer. Uiteraard informeren we je op voorhand en rekenen we daarvoor niets aan. Lees er meer over in deze blog.

Wat bij schade of een ongeval?

Wees gerust. Onze huishoudhulpen zijn opgeleid om veilig te werken. Gaat het toch mis? Dan zijn we uitgebreid verzekerd voor schade en werkongevallen.

  • Schade: Helan komt tussen vanaf 250 euro schade. Breng je consulent binnen de 7 dagen op de hoogte van het schadegeval. Zo kunnen we het nodige doen. Doe de schade-aangifte in de app of stuur een e-mail naar je consulent.
  • Ongeval: heeft je huishoudhulp een ongeluk in je woning, bijvoorbeeld een val van de trap? Breng eerst de hulpdiensten of een dokter op de hoogte als het ernstig is. Breng daarna je consulent op de hoogte.

Hoe kan ik als mantelzorger dienstencheques aanvragen?

Als mantelzorger kan je een volmacht vragen om de dienstencheques te beheren van iemand die dit niet kan. Dit vraag je aan bij Pluxee (Sodexo) via dit formulier

Wat zijn de algemene voorwaarden?

Lees hier onze algemene voorwaarden na.

Je planning altijd op zak

Communiceren met je consulent, een wijziging in je planning of vakantiedagen doorgeven. Het kan allemaal in een handomdraai. Met de Huishoudhulp-app, waar je ook bent. Download hem hier.

Contact

Vraag, opmerking of suggestie?

Je vindt op deze pagina heel wat antwoorden op praktische vragen. Heb je toch nog een onbeantwoorde vraag of suggestie? Contacteer ons via het contactformulier. We helpen je zo snel mogelijk.

Heb je een specifieke vraag over je huishoudhulp? Vraag via deze weg de contactgegevens van je consulent op.

Contacteer ons