Achter de schermen van Helan Zorgwinkel
Bij Helan Zorgwinkel vind je als Helan klant én mantelzorger een waaier aan hulpmiddelen, gericht op thuis- en woonzorg en revalidatie. Heb je voor een korte periode zorgmateriaal nodig, dan kan je terecht bij onze uitleendienst. Maar wie zit er achter de Zorgwinkel en de uitleendienst? We nemen je mee voor een kijkje achter de schermen.
Winkels, webshop en bandagisten
Heb je thuis een zorgbed nodig na een operatie? Of ben je toe aan een personenalarmsysteem om langer zelfstandig thuis te wonen? Misschien is een rollator of wandelstok wel handig om je te verplaatsen? Reken op Helan Zorgwinkel.
Onze winkelpunten vind je op vier locaties: Brugge, Gent, Leuven en Wilrijk. Daarnaast kan je terecht op www.helanzorgwinkel.be. Via onze webshop krijg je een totaaloverzicht van het aanbod en kan je makkelijk van thuis uit bestellen én hulpmiddelen uitlenen.
Helan Zorgwinkel heeft daarnaast een eigen team van mobiliteitsverstrekkers, of bandagisten, die je ondersteunen in de keuze van een rollator, rolstoel, scooter, driewielfiets op medisch voorschrift.
We zijn de gids voor wie zorg nodig heeft.
Advies in de winkel en 24/7 online
In onze winkels kan je terecht voor persoonlijk advies over je zorgvraag of zorgproblematiek. Je kan de hulpmiddelen en het zorgmateriaal uitproberen zodat je zeker bent van de juiste keuze. “Bij Helan Zorgwinkel leggen we de nadruk op advies. We analyseren je zorgbehoefte als klant en staan daarna in voor de juiste zorgoplossing”, zegt Daan Heeren, district manager bij Helan Zorgwinkel.
“We zetten volop in op klantenservice en onze bereikbaarheid. Je kiest als klant zelf of je telefonisch, via huisbezoek of op afspraak in de winkel wil geholpen worden. Onze medewerkers hebben de juiste expertise om je goed te ondersteunen bij jouw specifieke zorgvraag. Wij bieden niet alleen producten aan, maar oplossingen op maat.”
Onze snelle service aan huis maakt het verschil.
“Klanten vinden ook meer en meer de weg naar de webshop van Helan Zorgwinkel,” aldus Daan Heeren. “Maar dat gaat soms hand in hand met een bezoekje aan een winkel. Senioren komen vaak langs samen met een familielid of hun mantelzorger. Sommigen hebben op voorhand de webshop al als catalogus gebruikt en komen nadien voor persoonlijk advies bij onze klantenadviseurs.
Kan je niet naar de winkel komen, dan zorgen we ervoor dat wij naar je toekomen via onze mobiliteitsverstrekkers, uitleendienst en Helanergotherapeuten. Helan Zorgwinkel neemt je de zorg uit handen en vaak zelfs ook de administratie die daarbij hoort.”
Zorgmateriaal via onze uitleendienst
Dat bevestigt ook Joris Merken, operationeel manager bij de uitleendienst van Helan Zorgwinkel. Hij staat in voor de coördinatie van de aanvragen en de leveringen: “We zijn een grote hulp voor mensen die revalideren na een ongeval of een onverwachte tegenslag hebben.
Met onze service en betaalbare prijzen maken we het verschil. Ook bij de uitleendienst gaan we volop voor een positieve klantenervaring. We leveren niet zomaar een verzorgingsbed of hometrainer, maar we luisteren naar de vragen en noden van de klant om een gepaste oplossing te voorzien.
We zoeken voor elke klant de juiste zorgoplossing.
Ook onze logistieke medewerkers en gespecialiseerde chauffeurs spelen een grote rol in dit verhaal. Zij zorgen voor een verantwoorde reiniging van ons uitleenmateriaal, een vlotte levering en installatie aan huis, gecombineerd met een woordje uitleg.”
Helan Zorgwinkel is er voor jou
Zit je met zorgvragen, heb je nood aan hulpmiddelen of wens je advies? Bij Helan zorgwinkel ben je altijd welkom.
Deel dit artikel
Verder lezen
De sociale kaart: vind online hulpverlening op maat
Op zoek naar een ergotherapeut bij jou in de buurt? Of vind je geen centrum voor kortverblijf? Dan kan je terecht op www.desocialekaart.be, een gerichte zoekmotor voor al je hulpvragen rond gezondheidszorg en welzijn. Heel handig voor zowel patiënten als zorgverleners.
Zelfzorg in de zorg
Men zegt wel eens “you can’t pour from an empty cup” en het afgelopen coronajaar merkten we dat ook bij onze medewerkers van Helan Gezinszorg. Daarom deden we beroep op de diensten van de zuurstoflijn om ook onze eigen verzorgenden de nodige ademruimte te geven zodat ze nog beter voor hun klanten kunnen zorgen.
Jouw dossier bespreken vanuit je zetel thuis: de videocall
De lockdown, de quarantaine en alle gevolgen die de komst van COVID-19 met zich meebracht, heeft ons gedwongen om bepaalde zaken vanuit een andere invalshoek te bekijken. of het heeft gezorgd voor versnelling in projecten die in de pijplijn zaten. En ja, ook vaak met een positieve uitkomst. Een uitstekend voorbeeld daarvan is de komst van de videocall als extra service naar onze klanten toe.
Waarom betalen we elk jaar een zorgpremie?
Elk jaar betalen ongeveer 4,5 miljoen Vlamingen een zorgpremie aan hun zorgkas. Maar waar gaat dat bedrag nu precies naartoe? Met die zorgpremies verbeteren ze de levenskwaliteit van meer dan 300.000 zorgbehoevende mensen in Vlaanderen.