Hospitalia Continuïteit wachtpolis
Doorlopend betaalbaar verzekerd.
Ideale aanvulling op je polis via het werk.
Een hospitalisatieverzekering via je werkgever, daar pluk je de vruchten van. Maar wat als je met pensioen gaat, van werk verandert of ontslagen wordt? Dan stopt de polis van je werkgever en ben je niet meer beschermd tegen hoge kosten bij een ziekenhuisopname.
Wachtpolis Hospitalia Continuïteit beschermt je levenslang. Stopt de groepsverzekering van je werkgever, dan ben jij dezelfde dag alweer betaalbaar verzekerd via onze hospitalisatieverzekeringen. Geen wachttijd, geen medische vragenlijst en geen extra kosten. En je rekent nu alvast op extra terugbetalingen bij hospitalisatie.
Al verzekerd?
Praktische vragen en antwoorden over je terugbetaling en ziekenhuisopname.
Wat verzekert Hospitalia Continuïteit?
Wat verzekert Hospitalia Continuïteit niet?
Wachtpolis Hospitalia Continuïteit beschermt je hele gezin
De meeste groepsverzekeringen via werkgevers beschermen je hele gezin. Hospitalia Continuïteit doet dat ook. Je kind, je partner en jijzelf. Jullie blijven allemaal verzekerd met deze wachtverzekering als de hospitalisatieverzekering van je werkgever wegvalt. Zo ben je écht helemaal gerust.
Praktische vragen en antwoorden
Hospitalia Continuïteit is een wachtpolis. Dat is een verzekering die ervoor zorgt dat je de voorwaarden van de hospitalisatieverzekering via je werkgever kan verderzetten na je pensioen, ontslag of als je van werk verandert. Concreet hoef je dus geen nieuwe aanvraag te doen bij je overstap naar een Hospitalia-verzekering. Zo kan je bijvoorbeeld niet uitgesloten worden voor terugbetalingen in verband met een bestaande aandoening als je de diagnose tijdens de looptijd van je groepsverzekering kreeg.
Dit kan snel en eenvoudig digitaal via de Mijn Helan app (mobiel) of via Mijn Helan (desktop). Vul de tegemoetkomingsaanvraag in en voeg daar een bewijs van de terugbetalingen van je groepsverzekering aan toe. Wij doen de rest.
Komt je pensioen piepen aan de horizon, of verander je van werk? Laat ons weten dat de groepsverzekering van je werkgever zal worden stopgezet, en naar welke verzekering je wil overstappen: Hospitalia, Hospitalia Medium of Hospitalia Plus. Neem contact met ons op en wij zorgen voor een naadloze overstap.
Je kan aansluiten bij Hospitalia Continuïteit tot en met je 64ste. Wel is het raadzaam om zo vroeg mogelijk bij de wachtpolis aan te sluiten. Want hoe jonger je bent op het moment van aansluiten, hoe minder je betaalt.
Wat zijn de voorwaarden?
Benieuwd wat de verzekering Hospitalia Continuïteit precies inhoudt?
- Bekijk de algemene voorwaarden en infofiches voor elk van de verzekeringsproducten van VMOB MLOZ Insurance op onze overzichtspagina.
Elke verzekering heeft een wachttijd. Dat is de periode vanaf het moment van je aansluiting die je moet overbruggen voor je effectief van terugbetalingen kan genieten. Voor alle Hospitalia-verzekeringen is de wachttijd beperkt tot 6 maanden. Ook voor Hospitalia Continuïteit. Concreet ben je dus vanaf de 6de maand na je aansluiting effectief verzekerd.
Je kan je verzekering op elk moment stopzetten met een opzegtermijn van minstens 1 maand. De termijn gaat in op de eerste dag van de maand die volgt op de datum waarop je je verzekering hebt opgezegd. Een standaard opzegformulier vind je in Mijn Helan. Dit kan je aangetekend per post versturen naar: Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk. Je kan je brief ook afgeven in je Helan kantoor of opladen via ons contactformulier.
Denk goed na vooraleer je je verzekering wil stopzetten. Een ziekenhuisopname wordt steeds duurder, ook voor en na een opname lopen de kosten hoog op. Dankzij onze hospitalisatieverzekering kan je op beide oren slapen als je opgenomen wordt en vermijd je financiële zorgen na een (onverwachte) ziekenhuisopname. Maak een afspraak met een adviseur als je vragen hebt over je verzekering of de bijdragen.
Als je aansluit bij Hospitalia Continuïteit, vul je een medische vragenlijst in. Op basis daarvan kan de medische adviseur beslissen om je aansluiting te aanvaarden met een beperking of uitsluiting voor terugbetalingen in verband met de aandoening. Word je opgenomen om een andere reden dan de aandoening vermeld in de medische vragenlijst, dan worden de kosten wel (volledig) terugbetaald.
Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.