De dekking van je hospitalisatieverzekering veranderen

Hospitalia, de hospitalisatieverzekering via Helan, heeft drie formules. Elke formule met een eigen prijs en dekking. Hiernaast biedt Helan ook een voordelige wachtpolis aan, Hospitalia Continuïteit. Doorheen de jaren verandert je situatie en wil je misschien omschakelen naar een andere polis of dekking. Lees hier hoe dat kan.

Veranderen van Hospitalia-formule

Ben je momenteel aangesloten bij Hospitalia, Hospitalia Medium of Hospitalia Plus en wil je veranderen van formule? Dat kan! 

Je kan op elk moment veranderen van dekking: je polis uitbreiden of verminderen. 

Opgelet: Als je voor een meer uitgebreide dekking kiest, moet je opnieuw een medische vragenlijst invullen en geldt 6 maanden wachttijd voor de dekking die erbij komt. 

We geven je met plezier advies over de verschillende formules. Neem contact op, dan zoeken we samen de polis die best bij je past.

Omschakelen naar Hospitalia Continuïteit

Ben je momenteel aangesloten bij een hospitalisatieverzekering via Helan maar krijg je in de toekomst een hospitalisatieverzekering via je werkgever? Dat is mooi meegenomen!

Je hoeft je hospitalisatieverzekering bij Helan hiervoor niet volledig stop te zetten. Je kan overstappen naar een wachtpolis, Hospitalia Continuïteit. Zo ben je altijd zeker van een volwaardige dekking, ook al verander je van werkgever of verlies je je werk. 

Contacteer ons om de overstap te maken naar Hospitalia Continuïteit.

Wanneer heb je een hospitalisatieverzekering nodig? 

Ontdek het in ons gratis e-book.

Download het e-book

Plan een adviesgesprek.

Liever nog even overleggen? Wij geven je met plezier advies. Plan een gesprek via video of in een kantoor in je buurt.

Maak een afspraak

Omschakelen van Continuïteit naar Hospitalia, Hospitalia Medium of Plus

Verlies je om de één of andere reden je werkgeverspolis en heb je de wachtpolis Hospitalia Continuïteit lopen? Dan kan je heel eenvoudig omschakelen naar een volwaardige hospitalisatieverzekering.

Het voordeel? Door je Hospitalia Continuïteit heb je geen wachttijd en leeftijdstoeslagen en blijf je dus continu verzekerd. Wil je graag omschakelen? Neem dan contact met ons op.

Vergelijk Hospitalia, Hospitalia Medium en Hospitalia Plus

HospitaliaHospitalia Medium, of Hospitalia Plus? Van een hospitalisatieverzekering wil je natuurlijk dat die dekt wat voor jou belangrijk is. Kies een van de drie formules, afhankelijk van je gezinssituatie. Zo ben je zeker van de ideale prijs-kwaliteitsverhouding. Vergelijk welke formule er het best bij je past.

 

Nood aan advies of begeleiding?

Heb je een vraag over onze formules, de dekking of de prijs? We helpen je graag! Je kan onze klantenadviseurs contacteren via verschillende kanalen. Samen bekijken we jouw vraag of situatie.

Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.