Dekt mijn hospitalisatieverzekering kosten gemaakt in het buitenland?
Ook tijdens een tijdelijk verblijf in het buitenland kan je te maken krijgen met een ziekenhuisopname. Lees hier op welke dekking je kan rekenen en waar je best aan denkt als je naar het buitenland gaat.
Meerdaagse opname in het buitenland
Een meerdaagse opname in het buitenland wordt gedekt door de hospitalisatieverzekeringen van Helan. Eerst komt de verplichte verzekering tussen om de wettelijke kosten terug te betalen. Het bedrag dat hierna overblijft, wordt vergoed door je hospitalisatieverzekering.
- Hospitalia: maximale tussenkomst van 200 euro per dag
- Hospitalia Medium en Plus: maximale tussenkomst van 360 euro per dag
Opgelet: indien je een beperking opgelegd kreeg omwille van een bestaande aandoening, geldt die beperking ook voor opnames in het buitenland.
Dagopname in het buitenland
De kosten van een dagopname in het buitenland worden niet vergoed door de hospitalisatieverzekeringen van Helan.
Mediphone Assist
Kom je op vakantie in het ziekenhuis terecht? Als klant van Helan bel je best zo snel mogelijk naar Mediphone Assist. Dat is de reisbijstandscentrale van het ziekenfonds. Zij geven je een betaalgarantie als je dat binnen de 48 uur na je opname doet. Het medische bijstandsteam van Mediphone Assist overlegt ook met de lokale arts om de beste medische aanpak te bepalen. Zo krijg jij altijd de juiste medische hulp, ook in het buitenland.
Wanneer heb je een hospitalisatieverzekering nodig?
Ontdek het in ons gratis e-book.
EZVK
Neem je Europese ziekteverzekeringskaart (EZVK) altijd mee als je naar het buitenland gaat. Met dat attest bewijs je dat je in het buitenland in orde bent met de Belgische ziekteverzekering. Helan-klanten hebben de EZVK via de Mijn Helan app altijd digitaal op zak!
Lees meer over hospitalisatieverzekering
Helan Onafhankelijk ziekenfonds is verzekeringsagent (n° CDZ 5006c) voor ‘MLOZ Insurance’, de VMOB van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, (RPR Brussel, 422.189.629, erkend onder nr. CDZ 750/01 voor de takken 2 en 18). Bekijk de infofiche en de algemene voorwaarden. Het Belgische recht is van toepassing op het verzekeringscontract. De looptijd van het contract is levenslang. Bij klachten contacteer je de klachtendienst van Helan Onafhankelijk ziekenfonds of de Ombudsman van de Verzekeringen. Voor meer informatie over de aansluiting bij dit/deze product(en) kun je terecht bij Helan Onafhankelijk ziekenfonds. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.