Helan Onafhankelijk ziekenfonds
Helan Ziekenfonds zorgt naast snelle terugbetalingen van je medische kosten en een uitkering als je ziek bent, ook voor een ruim aanbod aan voordelen en extra verzekeringen. Daarnaast biedt Helan nog meer diensten, kijk je even mee?
Waarom kiezen voor Helan?
Met onze terugbetalingen en voordelen maak je werk van gezondheid. Maar ook als het even minder gaat, zijn we er. Word je ziek of krijg je een ongeval? Dan regelen wij je vervangingsinkomen. Zo kan jij focussen op je herstel. Waar het kan, werken we snel en digitaal. Heb je liever persoonlijk advies? Dan zijn we altijd dichtbij.
Wanneer veranderen van ziekenfonds?
Wat de reden ook is, overstappen naar Helan Ziekenfonds is altijd een goede keuze. En het is makkelijk. Laat ons iets weten en wij regelen alles voor jou.
Interesse om aan te sluiten?
Klant worden kan in 5 minuten. Aansluiten doe je bij ons eenvoudig online. Jij bezorgt ons je gegevens, en wij doen de rest.
Praktische vragen en antwoorden
Omdat je bij ons in goede handen bent. Wij houden een gezond leven betaalbaar via onze terugbetalingen en Helan-voordelen. Waar het kan, werken we snel en digitaal. Waar jij dat nodig hebt, geven onze experts graag persoonlijk advies. Enthousiast en efficiënt: daar houden wij van.
Ook als het minder gaat, zijn we er voor jou. Ben je ziek of kan je niet werken door een operatie of een ongeval? We betalen je medische kosten terug en regelen je vervangingsinkomen zonder veel gedoe. Zo kan jij focussen op beter worden.
We zijn ook zoveel meer dan een ziekenfonds. Wij hebben voor jou ook betaalbare verzekeringen, kinderopvang, kraamzorg, thuiszorg, huishoudhulp, vakantiekampen en een Zorgwinkel.
If you have expenses for medical care at a doctor, physiotherapist or dentist, the statutory health insurance will determine how much you will be reimbursed. We arrange this reimbursement for you. We process your doctor's notes quickly and refund you the statutory amount. On My Helan, your online health insurance fund, you can easily keep track of everything yourself.
Are you ill or do you encounter something and cannot work for a while? Or have you just given birth? Then we will arrange a replacement income or benefit for you. Until you can go back to work. You can easily apply for this benefit digitally. And you can follow up your file via My Helan.
We arrange repayments for you, which are determined by law. But anyone who wants to stay healthy and balanced deserves just that little bit more. That is why, as a Helan client, you get a range of extra benefits and repayments on top.
To join insurance through a health insurance fund, you must be a customer of the same health insurance fund. If you decide to switch to Helan, you can also transfer your dental and hospitalisation insurance policies to us. This can be done very easily the moment you join Helan. And above all, don't worry about the waiting period. It simply expires. So that you remain protected at all times.
You will be reimbursed for all of these. If you change health insurance fund, your file is always transferred on the first day of a new quarter. Refunds before that date will still go through your previous health insurance fund. From 1 January, April, July or October, we will pay you back everything.
Refunds through statutory health insurance are largely automatic and are settled immediately once your doctor passes on the consultation. Does the doctor charge you directly for another part that you get back from another insurance company? Then through My Helan, your online health insurance fund, you can easily track how much you will get back and when you can expect the reimbursement.
Not at all. Changing health insurance can be very easy. Join easily online and your previous health insurance will be automatically discontinued.
Would you like some help with your connection or switch? Get customised advice and we will be happy to help you sort everything out.
There are some conditions you need to meet to switch health insurance.
-
You must have been a customer of your current health insurance fund for at least 1 year
-
You must not have any outstanding bills with your current health insurance fund
There is always a legal transfer date when you change health insurance funds. This is always the first day of the new quarter, i.e. 1 January, April, July or October. For example, do you join us on 1 February? Then we will officially take over your file from 1 April. This way, your previous health insurance fund can finalise everything and provide us with a complete file, and your transfer will go smoothly and without any waiting time.
Registration must be made no later than the fourth of the month preceding the new quarter before 12 noon. For example, if you want to transfer on 1 January, the registration must be in our possession by 4 December at the latest.
Ook dan is overstappen naar Helan helemaal geen probleem! Jouw te veel betaalde bijdragen voor het ziekenfonds worden door je huidig ziekenfonds automatisch teruggestort na overstap.
Betaalde je de jaarlijkse bijdragen voor de Vlaamse Sociale Bescherming al bij je huidig ziekenfonds? Wij vragen die dit jaar niet meer opnieuw op, je betaalt die bijdragen volgend jaar wel via Helan Ziekenfonds.
Are you satisfied with Helan and do you tip your partner, family or a friend about us? Then you will receive a gift voucher worth 30 euros. And that for every acquaintance of yours who sets up an introductory meeting with us.
The listed benefits and services for health insurance fund customers are only valid for customers of Helan Independent Health Insurance Fund who are up to date with their contributions for additional services. Info and conditions on www.helan.be/advantages. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.
Helan Independent Health Insurance Fund is the insurance agent (n° CDZ 5006c) for ‘MLOZ Insurance’, the VMOB of Independent Health Insurance Funds, (Register of Legal Entities in Brussels, 422.189.629, recognised under no. CDZ 750/01 for branches 2 and 18). View the data sheet and the General Terms and Conditions. Belgian law applies to the insurance contract. The term of the contract is whole life. In the event of any complaint, contact the complaints department of Helan Health Insurance Fund or the insurance ombudsman. For more information about purchasing this/these product(s), please contact Helan Health Insurance Fund. Helan Onafhankelijk ziekenfonds, Boomsesteenweg 5, 2610 Wilrijk, 0411.696.011, RPR Antwerpen, www.helan.be.